Dla rodziców - Szkoła podstawowa
Wykłady i prelekcje
temat |
osoby prowadzące |
Prawidłowa mowa warunkiem sukcesów w nauce. |
|
Wpływ zaburzeń mowy na trudności szkolne dziecka. |
|
Co powinno niepokoić w wymowie dziecka - czyli kiedy udać się do logopedy? |
|
„Moje dziecko nie chce mówić!” – czyli słów kilka o opóźnionym rozwoju mowy. |
|
Jak pomagać dziecku w nauce? |
|
Psychologiczne aspekty używania komputerów przez dzieci. |
|
Czynniki warunkujące powodzenie w nauce szkolnej. |
|
Przyczyny niepowodzeń w uczeniu się matematyki. |
|
Dziecko dyslektyczne w szkole i w domu. |
|
Przyczyny niepowodzeń szkolnych. Jak pomóc dziecku w nauce. |
|
Agresja wśród dzieci i młodzieży. |
|
Niepowodzenia dydaktyczne uczniów a trudności wychowawcze. |
|
Problemy okresu dorastania. |
|
Choroby i zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży. |
|
Kary czy konsekwencje? – jak być skutecznym rodzicem. |
|
Uzależnienie od komputera wśród dzieci i młodzieży. |
|
Style wychowawcze i postawy rodzicielskie a rozwój i kształtowanie się osobowości dziecka. |
|
Warsztaty
temat |
Szkoła dla Rodziców - warsztaty. |
cele |
Rozwój umiejętności wychowawczych rodziców. |
osoba prowadząca |
Małgorzata Osowska, Joanna Śliwowska, Agnieszka Winnik-Pomichter, Teresa Żylińska-Firlej |
grupa |
10-15 osób |
czas trwania zajęć |
10 spotkań (3 godziny raz w tygodniu) |
miejsce |
Poradnia |
temat |
Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z objawami nadpobudliwości psychoruchowej. |
cele |
Rozwijanie umiejętności wychowawczych korygujących objawy nadpobudliwości psychoruchowej. |
osoba prowadząca |
Anna Nowacka |
grupa |
10-12 osób |
czas trwania zajęć |
Cykl spotkań (2 godziny raz w tygodniu) |
miejsce |
Poradnia |
temat |
„Jak wspierać dziecko w sytuacjach trudnych” - warsztaty. |
cele |
Rozwijanie umiejętności wspierania rozwoju emocjonalnego dziecka. |
osoba prowadząca |
Anna Nowacka |
grupa |
10 osób |
czas trwania zajęć |
3 godziny |
miejsce |
Poradnia |
temat |
„Kiedy moje dziecko się złości” - warsztaty. |
cele |
Rozwijanie umiejętności konstruktywnego reagowania na przejawiane przez dziecko trudne emocje i zachowania. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z własną złością. |
osoba prowadząca |
Anna Nowacka |
grupa |
10 osób |
czas trwania zajęć |
2 spotkania (każde po 3 godziny) |
miejsce |
Poradnia |
temat |
Jak rozmawiać z dzieckiem? - warsztaty. |
cele |
Poznanie konstruktywnych sposobów komunikowania się z dzieckiem, stawiania granic. |
osoba prowadząca |
Małgorzata Osowska |
grupa |
10-15 osób |
czas trwania zajęć |
1,5 godziny |
miejsce |
szkoła |
temat |
Grupa wsparcia dla rodziców, którzy ukończyli „Szkołę dla Rodziców”. |
cele |
Wsparcie w realizowaniu zaleceń warsztatu – superwizja sytuacji rodzinnych. |
osoba prowadząca |
Małgorzata Osowska, Teresa Żylińska-Firlej |
grupa |
10 osób |
czas trwania zajęć |
2,5 godziny (raz w miesiącu) |
miejsce |
Poradnia |